– წმიდაო მამაო, როდესაც ჩემში გმობის ზრახვების შემოს-ვლას ვიგრძნობ, მაგრამ არ შევითვისებ მას, ამ დროს რაიმე ბრალი თუ მედება?
– თუ შენ შემოსწყრები და არ მიიღებ ამ გულისსიტყვას, მა-შინ უბრალო ხარ.
–
წმიდაო მამაო, მაშ როდის არის ადამიანი დამნაშავე გმო-ბის გულისსიტყვებში?!
– დამნაშავეა, როდესაც კი არ გაწყრება, რომ ასეთი აზრები
აქვს, არამედ გულხელდაკრეფილი დაჯდება და საუბარს
დაიწყებს მათთან. და რაც მეტ გმობის აზრებს მიიღებს, მით მეტად გაეხვევა ეშმაკის შფოთში.
გმობის აზრების განხილვი-თა და გონებაში მათთან საუბრით ხომ შენ გარკვეულწილად
ეშმაკეულობას ეზიარები.
– მაშ როგორ განვაგდოთ ასეთი ზრახვები?
– თუ ადამიანი მასზე შემოსეულ ამგვარ აზრებს შემოსწყრე-ბა და საუბარს არ გაუბამს მათ, მაშინ, რაკიღა საკვებს ვერ იპოვიან, თვითონვე დაიხევენ უკან. ხე მოურწყველობით ხმე-ბა. ხოლო ის, ვინც თუნდაც მცირეოდენად დაიწყებს ტკბობას ამგვარი გულისსიტყვებით, საკუთარ თავში საკვებს აძლევს მათ, „რწყავს" „ძველ კაცს." ასეთ შემთხვევაში გულისსიტ-ყვები ადვილად არ „ხმებიან".
–
მე კი, წმიდაო მამაო, ზოგჯერ ასეთი რამ მემართება; ვიღებ გმობის აზრებს, ვურიგდები
მათ, შემდეგ მივხვდები ხოლმე, მაგრამ მათ განდევნას უკვე ვეღარ ვახერხებ.
– იცი, რა გემართება შენ?! გარკვეულ ეტაპზე რაღაცაზე
გად-აერთვები, გონება გებნევა და პირდაღებული ბუზების თვლას იწყებ, მაშინ ეშმაკუნა
მოგეპარება და დაღებულ პი-რში კარამელს ჩაგჩრის. შენ მის წუწნას იწყებ, მის გემოს
გრძნობ და უკვე გიჭირს გადმოფურთხება. მაშინვე უნდა გა-დმოაფურთხო, როდესაც „სიტკბოს"
მცირედ შეიგრძნობ.
– წმიდაო მამაო, თუ მცირე ხნით მივიღებ გმობის
გულის-სიტყვებს და შემდეგ მალევე განვდევნი მათ?!
– ასეთ შემთხვევაში ეშმაკი გაძლევს შაქარყინულს, შენ მას აფურთხებ, მაგრამ არა – მაშინათვე. გარკვეული ხნის შემდეგ დაუყოვნებლივ გადმოფურთხება უნდა ისწავლო. სხვა შემთ-ხვევაში, შაქარყინულით მოტყუებულს ეშმაკი შემდეგ მწარე ბალახის წვენს შეგასმევს და დაგცინებს კიდეც.
წმიდა პაისი მთაწმინდელი