ქ. პირიის „მშვიდობისა და მეგობრობის" სპორტულ ცენტრში გორ-ტანის, კითირის, გლიფადისა და პირიის ელადის მართლმადიდე-ბელი ეკლესიის მიტროპოლიტების სასულიერო პირების, ღვთისმეტყ-ველების, ათონელი ბერების და მრავალრიცხოვანი მრევლის თან-დასწრებით სამეცნიერო-საღვთისმეტყველო კონფერენცია გაიმართა.
საიტმა agionoros.ru გამოაქვეყნა კონფერენციის ძირითადი რეზოლ-უცია, რომელიც ერთხმად მიიღეს.
მომხსენებლები კონსტანტირებდნენ წმინდა და დიდი კრების „სა-ღვთისმეტყველო ნაკლულევანებების" შესახებ.
რეზოლუციაში ხაზგასმით აღინიშნა, რომ „მართლმადიდებელი ეპი-სკოპოსების არასრული წარმომადგენლობა უცხოა ეკლესიის კანო-ნიკური და კრებსითი გადმოცემისთვის". გარდა ამისა, მსოფლიო კრების სტატუსზე უარის თქმა იმ მიზეზით, რომ მასში მონაწილეობას ვერ მიიღებენ „დასავლელი ქრისტიანები" ვერანაირ კრიტიკას ვერ უძლებს, ვინაიდან ეწინააღმდეგება წმინდა მამათა მიდგომას, რომლებიც კრებებს ერეტიკოსების გარეშე ატარებდნენ.
ასევე განაცხადეს, რომ კრება ვერც სრულიადმართლმადიდებელთ-ად დახასიათდება, ზემოთ აღნიშნული მიზეზის გამო.
კონფერენციის წარმომადგენლებმა მიუღებლად და კანონსაწინააღმ-დეგო ხედვად მიიჩნია პრინციპი: „ერთი ადგილობრივი ეკლესია - ერთი ხმა".
მძაფრი კრიტიკის საგანი გახდა დოკუმენტი „მართლმადიდებელი ეკლესიის დამოკიდებულება დანარჩენი ქრისტიანულ მსოფლიოსად-მი". ის დახასიათდა ვით „საღვთისმეტყველო თვალსაზრისით არა-თანმიმდევრული და წინააღმდეგობრივი".
რეზოლუციის ავტორების აზრით, დოკუმენტში შეინიშნება არამარ-თლმადიდებლური სურვილი ყველა კონფესიის ნათლისღება წარმოა-ჩინონ საიდუმლოდ, რითაც მეორე ვატიკანის კრების ეკლესიოლოგია ვლინდება.
კონფერენციის მონაწილენი წუხილით აცხადებენ, რომ სრულიად-მართლმადიდებელთა კრებაზე არ განიხილება უმნიშვნელოვანესი კალენდარული საკითხი: „მსოფლიო საპატრიარქოსა და ელადის ეკლესიების მიერ შეცვლილი საეკლესიო კალენდარი, რომელიც იყო თვითნებური, მართლმადიდებელი ეკლესიის სისავსემ მიიღო. შედეგად დაირღვა ლიტურგიკული ერთობა ადგილობრივ მართ-ლმადიდებელ ეკლესიებს შორის, რასაც მოჰყვა განხეთქილება და მორწმუნეთა განყოფა.
ყველა ჩვენგანნი ველოდით, რომ მოახლოებული წმინდა და დიდი კრება დღის წესრიგში დააყენებდა ამ საკითხს და დადებითად გადაწყვეტდა მას".
რეზოლუციის დამაჯამებელ ნაწილში, კონფერენციის დასკვნის სა-ხით ხაზგასმით აღინიშნა დაუშვებლობა ეკლესიის მიერ დადგენილი მარხვებისა თუ სხვა წეს-განგებულებების შემცირების ან შეცვლის ალბათობა.
მონაწილეებმა გამოთქვეს შეშფოთება, რომ დაანონსებულ კრებაზე ადგილი ექნება მცდელობას: „გაფართოვდეს ეკლესიასა და სხვაგ-ვარადმადიდებელთა კანონიკური და ქარიზმატული საზღვრები და მიენიჭოს მათ ეკლესიის სტატუსი". არ არსებობს ნიშანი იმისა, რომ ეს კრება განიზრახავს თანამედროვე ერესების მხილებას, პირველ ყოვლისა ერესთა-ერესის - ეკუმენიზმისა. პირიქით, ყოველივე იმაზე მეტყველებს, რომ ადგილი ექნება მათი დაკანონებისა და გამყარების მცდელობას.
ჩვენ აბსოლუტურად დარწმუნებულნი ვართ, რომ ნებისმიერი კრე-ბსითი გადაწყვეტილება, განმსჭვალული ეკუმენისტური სულით, არ მიიღება სასულიერო პირებისა და ერისკაცების, ეკლესიის მთელი სისავსის მიერ. ხოლო თავად კრება, თუ მიიღებს რეგლამენტით განსაზღვრულ დოკუმენტებს ეკლესიის ისტორიაში ფსევდო კრების ადგილს დაიმკვიდრებს".
Xareba.net - ის რედაქცია