მ. ანდრია კურაევი წერს: „ასწლიანი ეკუმენისტური კონტაქტების შედეგად საოცრად შეიცვალა მართლმადიდებლებისადმი დასავლელ ღვთისმეტყველთა დამოკიდებულება. „მართლმადიდებლურ სულიე-რებასა და საღვთისმეტყველო ტრადიციაზე ევროპაში დღეს პატი-ვისცემით საუბრობენ".
წინათ მიღებული იყო პირდაპირი, შესაძლოა უხეშიც კი საუბარი თანამედროვე გაგებით. სამაგიეროდ გასაგები იყო, ვის ვესაუბრე-ბოდით, რას ფიქრობდნენ და რა სურდათ. დღეს ზრდილობიანად გვესაუბრებიან, მაგრამ ამით რა იცვლება? გარდა ამისა, კათოლიკე და პროტესტანტი ეკუმენისტი თეოლოგები არა მარტო ერთმანეთსა და მართლმადიდებლებს მოუწოდებენ ერთი ღმერთის რწმენის ირგვლ-ივ ერთობისაკენ, არამედ მაჰმადიანებსაც, იუდეველებს მოუწოდებენ „მორწმუნეთა საერთო მამის" - აბრაამის თაყვანისცემისაკენ; წარმა-რთებს - უხილავი ღმერთის ძიებისაკენ და ა.შ. მაგრამ მართლმადი-დებლების რეალურ პატივისცემაზე დაეკითხეთ კათოლიკური სამყ-აროს მოსაზღვრე მართლმადიდებელ უკრაინელებს, სერბებს; დაინტე-რესდით 30-იან წლებში რამდენი მართლმადიდებლური ტაძარი გაანადგურეს პოლონეთში, როდესაც რუსეთში ეკლესია სისხლისაგან იცლებოდა. გაეცანით სამამულო ომის პერიოდსა და 80-იან წლებში მართლმადიდებლების დევნისა და შევიწროების ფაქტებს ევროპაში; ჰკითხეთ იერუსალიმისა და მოსკოვის პატრიარქებს, თუ პროტესტ-ანტები და კათოლიკები როგორ აძალებდნენ მართლმადიდებლებს პროზელიტიზმს და... თქვენ დაინახავთ ამ „ზრდილობიანობის" ნამ-დვილ სახეს. ეს სახე ცხადად ჩანს არა ოფიციალურ საუბრებზე, არ-ამედ ცხოვრებაში, რეალობაში.
მ. ანდრია წერს, რომ რუსმა ღვთისმეტყველებმა ემიგრაციაში მოხე-რხებულად „გამოიყენეს ეკუმენისტური ტრიბუნა საიმისოდ, რომ ექ-ადაგათ მართლმადიდებლობა".
საინტერესოა, ვისთვის იქადაგეს? პროტესტანტი თეოლოგებისათვ-ის, რომლებსაც გარეგნული მეცნიერული ერუდირებით არ ჩამორჩე-ბოდნენ. რამდენმა ეკუმენისტმა თეოლოგმა განაცხადა მსგავსი „ქადა-გების" შემდეგ ეკუმენისტურ ასამბლეაზე მართლმადიდებლობის მი-ღება? არც ერთი ასეთი შემთხვევის შესახებ არ გვსმენია. მართლ-მადიდებლობისკენ მოქცევა ხდებოდა, მაგრამ ეკუმენიზმის მიღმა. ამის მიზეზი არა სატანდარტული ეკუმენისტური ეთიკის ჭრილი, არ-ამედ მართლმადიდებელ მოაზროვნეთა საღვთისმეტყველო და ფილ-ოსოფიური ნაშრომები, პატრისტიკული ნაწარმოებები, ძველ წმინდა მამათა ევროპულ ენებზე თარგმნა, აგრეთვე ევროპასა და ამერიკაში ახლად გახსნილი მართლმადიდებლური სათვისტომოების, მთელი მრევლის ძალისხმევა იყო. სწორედ ამ გზით ბევრს მიეცა შესაძ-ლებლობა გაცნობოდა მართლმადიდებლების ლიტურგიკულ და მის-ტიკურ ცხოვრებას...
ეკუმენისტურ ასამბლეაზე გადაღებულ ფოტოებში, მართლმადიდე-ბელი იერარქები ერეტიკოსებთან ერთად ხელჩაკიდულნი სკანდირ-ებენ მათ ლოზუნგებს. ეს იმის მინიშნება გახლავთ, რომ სექტანტური შეხვედრები არათუ დასაშვები, არამედ მისასალმებელიც კი ყოფილა. არადა თავიდან სექტები, როგორც წესი, გაცნობით საუბრებზე, ერთო-ბლივ ლოცვაზე, ბიბლიის ერთობლივ შესწავლასა და მატერიალურ დახმარებაზე მიგვანიშნებდნენ. რით არ არის ეს მინი - ეკუმენიზმი? რატომ არ წავიდეთ ორმოცდაათიანელებთან ან ბაპტისტებთან „ძმურ" შეხვედრებზე მართლმადიდებელი ეკუმენისტი მამების მსგავსად?
არქ. რაფაელი (კარელინი)
„Вызов Новомодернизма"
თარგმნა: დეკანოზმა კონსტანტინე ჯინჭარაძემ