მთავარი > მნიშვნელოვანი თემები, სრულიად მართლმადიდებელთა კრება, მთავარი გვედის ფოტო > კრეტის კრების ძირითადი დარღვევების მოკლე შეფასება
კრეტის კრების ძირითადი დარღვევების მოკლე შეფასება7-09-2016, 00:07 |
18. დავასკვნით: ა) კრეტის კრების რეცეფცია ეკლესიის სისავსის მხრიდან გრძელდ-ება. სინოდალურ დონეზე კრეტის კრების „წმინდა და დიდი" საერთო-მართლმადიდებლური სტატუსი უარყო 1) ანტიოქიის ეკლესიამ, და განაცხადა, რომ კრეტის კრებას არ მია-ნიჭა „წმინდა და დიდი" კრების მნიშვნელობა, არამედ შეაფასა ის მორიგ წინამოსამზადებელ შეხვედრად. ასევე მიიჩნია, რომ კრებაზე მიღებული დოკუმენტები ღია უნდა დარჩეს შემდგომი განხი-ლვისათვის, რათა მომავალში ჩასწორდეს". 2) რუსეთის მართლმადიდებელმა ეკლესიამ სინოდალურად განაჩ-ინა: „კრეტის კრება არ შეიძლება განიხილებოდეს როგორც საერთო-მართლმადიდებლური, ხოლო მასზე მიღებული დოკუმენტები ვით საერთომართლმადიდებლური კონსესუსის გამომხატველი". ძლიერი პროტესტი კრების მისამართით წერილობით გამოხატა წმ. ათონის მთის სამოცმა სასულიერო პირმა და მონაზონმა. სოციალურ ქსელებში გამოქვეყნდა წმინდა მთის კინოტისადმი მი-მართული მათი ღია წერილი, სადაც ნათქვამია: 1) კრება გაიმართა ახალი, ტრადიასთან შეუთანხმებელი პრინციპე-ბით, როგორც განხილულ საკითხებთან, ასევე თავად კრების ჩატა-რების პროცედურასთან მიმართებაში. 2) კრებამ მონაწილეობისაგან განაყენა ეპისკოპოსთა უმრავლესობა და უგულებელყო თვით მართლმადიდებელი ეკლესიის კრებსითი პრინციპი. საერთოდ, მისი ჩატარებისთვის გამოყენებულ იქნა ანტი-მართლმადიდებლური მეთოდები. 3) არ განხორციელდა ეკლესიის სისავსის სრულფასოვანი ინფორმი-რება კრების მომზადების სტადიაში; პირიქით, წინამოსამზადებელ შეხვედრებზე მიღებული გადაწყვეტილებები გულმოდგინედ იმალე-ბოდა. 4) კრებამ შემოიღო ე.წ. „პოსტმამებისეული ღვთისმეტყველება" (წმი-ნდა მამათა სწავლების უგულებელყოფა). 5) კრება კრებსით დონეზე აკანონებს ზეერესს. 6) მიღწეულ იქნა მათი მიზანი: ერესებს მიენიჭა ეკლესიის სტატუსი, ანუ მიიღეს გადაწყვეტილება, რომ პაპიზმი, ისევე როგორც დანარჩენი ერესები ეკლესიებია და არა ერესები. 7) კრებას ქრისტიანობა სოციალიზმის დონემდე დაჰყავს („სოციალ-ური უწყება" ანუ დედამიწაზე მშვიდობის, სოციალური სამართ-ლიანობის, უსაფრთხოებისა და მატერიალური კეთილდღეობის მქა-დაგებელი). 8) კრება არ გამოხატავს ეკლესიის სხეულის ღვთივსულიერ გამოც-დილებას. 9) კრება არ მიჰყვება ეკლესიის მამებისეულ გარდამოცემას, ვინაი-დან კრებამ იმთავითვე არ დაადასტურა წინამორბედი მსოფლიო კრებების ავტორიტეტი. რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია, მერვე და მეცხრე კრებებად არ აღიარა წმ. ფოტისა და წმ. გრიგოლ პალამას დროს შემდგარი კრებები. 10) კრებამ უგულებელყო მსოფლიო კრებათა გადაწყვეტილებები. 11) კრება აღიარებს ე.წ. „ეკლესიათა მსოფლიო საბჭოს", რომელიც თავისი არსით პროტესტანტურია. 12) კრებამ არ გაითვალისწინა მართლმადიდებელი ეკლესიის მონა-ზვნობის მნიშვნელობა, კერძოდ, იგნორირებულ იქნა ათონელი ბერების პოზიცია პაპიზმთან და ეკუმენიზმთან მიმართებაში. მოლდოვაში შედგა „საერთაშორისო საღვთისმეტყველო კონფერენ-ცია - მრგვალი მაგიდა", სადაც რუსეთის, უკრაინის, საბერძნეთისა და სხვა ეკლესიების სასულიერო პირებმა, ღვთისმეტყველებმა და ერისკაცებმა კრიტიკული განაჩენი გამოუტანეს კრეტის კრებას. ეს ჯერ კიდევ დასაწყისია... ბ) კრეტის კრება მრავალ თანამედროვე ღვთისმეტყველთა, მღვდელ-მთავართა და ერისკაცთა მიერ შეფასდა ვით ფსევდო კრება, დოგ-მატურად გაუმართავი, ბუნდოვანი, ორაზროვანი, ეკუმენისტური, პაპისტური სულისკვეთების მატარებელი. გ) ჩვენს მიერ განხილული საკითხები არ გახლავთ აღნიშნული კრე-ბის ნაკლოვანებათა სრული სია. მკითხველს შევახსენებთ, რომ ფერარო - ფლორენციის უნიატურ კრებასაც რამდენიმე წელი უწოდებდნენ „წმინდა და დიდ" კრებას, შემდეგ კი ეკლესიის სისავსემ საკადრისი განაჩენი გამოუტანა. ამრიგად, თუ კრეტის კრების ორგანიზატორებს სურთ რომ კრებამ საპატიო ადგილი დაიმკვიდროს ეკლესიის ისტორიაში, უნდა გა-ითვალისწინოს კრეტის არდამსწრე ეკლესიათა სინოდალური შენიშვ-ნები, მთელი მართლმადიდებლური სისავსის მიერ გამოხატული დოგმატური სწავლება. თუ არადა, საუკეთესო მოსალოდნელობაა მხოლოდ ის, რომ უავტორიტეტო სახელით შევა ისტორიაში.
Xareba.net - ის რედაქცია უკან დაბრუნება |